Orzechy migdałowe: korzyści i szkody dla organizmu ludzkiego, jak je prawidłowo używać

Migdały są uważane za klasyczny pokarm dla diabetyków. Ma niski indeks glikemiczny, jednak ilość dobroczynnych i odżywczych w orzechach jest kolosalna. Jest magazynem witamin, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych i białka, składem zbliżonym do zwierzęcia. Redaktorzy portalu postanowili dziś bardziej szczegółowo zbadać migdały, ich korzyści i szkody dla ludzkiego organizmu, a także dowiedzieć się, jakie przydatne substancje kryją się w tej smacznej kości.

Co to są migdały i jak rosną

Migdały to owoce pestkowe wielkości kości brzoskwini. Formalnie zaliczany jest do orzecha, chociaż drzewo, a raczej wysoki krzew, na którym rośnie, należy do rodzaju Plum.

Istnieją trzy główne typy:

  1. Słodko . Charakteryzuje się słabym korzennym smakiem i niską zawartością amigdaliny.
  2. Gorzki . Różni się wysoką zawartością substancji amigdaliny. Może łatwo rozłożyć się na kilka składników, z których jednym jest cyjanowodór. Ta ostatnia substancja jest trująca, dlatego nie zaleca się spożywania tego rodzaju orzechów bez obróbki cieplnej. Lepiej w ogóle nie podawać go dzieciom, ponieważ śmiertelna dawka to tylko 10 orzechów. Dla dorosłych ta dawka to 50 orzechów. Podczas obróbki cieplnej (smażenie, pieczenie lub gotowanie) substancje toksyczne ulegają zniszczeniu, a orzechy stają się bezpieczne do spożycia.
  3. Kruche . Charakteryzuje się delikatną, cienką skorupką ze słodkimi pestkami.

Największe pola orzecha migdałowego znajdują się w Morzu Śródziemnym, Ameryce i Chinach. Rośnie również w ciepłych regionach Słowacji, Moraw Południowych, Krymu i wybrzeża Morza Czarnego. Roślina uwielbia gleby kamieniste i żwirowe. Migdały kochają słońce i są mrozoodporne, ale mogą cierpieć z powodu wiosennych przymrozków. Posiada dobrze rozwinięty system korzeniowy. Zaczyna przynosić owoce od 3-4 do 30-50 lat, a całkowita długość życia może sięgać 130 lat.

Migdały: skład chemiczny i wartość odżywcza

Jej nasiona to w 30-60% nie wysychający olej roślinny. Ponadto w składzie znajdują się:

  • niezbędne kwasy tłuszczowe;
  • duża ilość białka, w swoich właściwościach i składzie zbliżona do białka mięśniowego;
  • witamina E;
  • PP;
  • ALE;
  • Z;
  • grupa witamin z grupy B;
  • wapń;
  • potas;
  • fosfor;
  • magnez;
  • żelazo.

Ponadto migdały są dość bogate w kalorie. Zawiera 579 kcal na 100 g produktu.

Ile migdałów możesz zjeść dziennie

Zaleca się, aby osoba dorosła spożywała nie więcej niż 50 g tych owoców dziennie. To około 8-10 orzechów. Mogą to być surowe lub suszone słodkie migdały lub prażone gorzkie migdały.

Migdały: ich korzystne właściwości i przeciwwskazania

Przyjrzyjmy się, jak migdały są dobre dla organizmu.

Orzech: korzyści i szkody dla ciała mężczyzn, kobiet i dzieci. W specjalnej publikacji naszego portalu opowiemy szczegółowo o orzechach włoskich. Dowiesz się o składzie chemicznym, wartości odżywczej i kaloryczności orzechów włoskich, korzyściach i szkodach dla ludzkiego organizmu oraz o tym, jak używać orzechów włoskich w różnych formach w medycynie ludowej.

Migdały: korzyści i szkody dla kobiet

W przypadku kobiet orzechy pomogą uporać się z problemami związanymi ze skokami hormonalnymi, zwłaszcza w okresie menopauzy. Przyczynia się do normalizacji cyklu miesiączkowego. Aby zmniejszyć bolesne odczucia bezpośrednio podczas menstruacji, zaleca się spożywanie kilku orzechów dziennie. Witamina E jest doskonałym nieenzymatycznym przeciwutleniaczem. Pomaga komórkom ciała radzić sobie z przedwczesnym starzeniem się i sprawia, że ​​wyglądasz świeżo i młodzieńczo.

W okresie ciąży i laktacji zaleca się również włączenie do diety migdałów. Ten orzech jest doskonałym źródłem białka i niezbędnych tłuszczów. Pomagają przywrócić organizmowi siły, łagodzą zmęczenie i pomagają uniknąć wyczerpania. Wysoka zawartość wapnia i fluoru będzie korzystna zarówno dla matki, jak i dziecka. Wapń jest szczególnie ważny podczas ciąży, dlatego nie należy zaniedbywać jego stosowania. Orzech zawiera również kwas foliowy, który jest niezbędny w okresie ciąży do jej prawidłowego rozwoju.

Dobroczynne właściwości migdałów wykorzystywane są również w kosmetyce. Ze względu na swoje właściwości przeciwutleniające jego składniki są dodawane do kremów, peelingów, szamponów, środków czyszczących, masek i wielu innych. Pomaga w utrzymaniu zdrowych włosów i skóry. Kwasy tłuszczowe zapobiegają wysuszaniu i pękaniu skóry, poprawiają jej elastyczność i dłużej utrzymują gładkość. Przy regularnym spożywaniu migdałów włosy stają się gładkie, lśniące i zdrowo wyglądające. Poniżej rozważymy bardziej szczegółowo zastosowanie w kosmetologii.

Korzyści i szkody migdałów dla mężczyzn

Dla mężczyzn owoce te przydadzą się, ponieważ pomogą poprawić funkcjonowanie układu moczowo-płciowego. W końcu po 30 latach męskie ciało zaczyna produkować mniej testosteronu, a migdały pomagają organizmowi wytwarzać męskie hormony. Ponadto orzechy zawierają selen i cynk, które zwiększają libido. Aminokwas arginina pomaga zwiększyć libido. Wszystko to razem pomaga utrzymać harmonię w sferze intymnej na dłużej, zapobiega wygaśnięciu pożądania seksualnego, a co za tym idzie, zmniejsza ryzyko zapalenia gruczołu krokowego.

Czy migdały są dobre dla dzieci?

Zaleca się włączenie orzechów do diety dzieci z dużym stresem psychicznym. Witamina E pozytywnie wpływa na wzrok. Najlepiej jest zacząć „zaznajamiać” z nim dziecko powyżej 3 roku życia. Stopniowo podawaj mu 1 do 2 pokruszonych orzechów w celu sprawdzenia tolerancji i możliwej reakcji alergicznej. Zaleca się podawać go razem z innymi orzechami.

Słodkie migdały: przydatne właściwości orzechów i przeciwwskazania

Zalecane są tylko słodkie migdały. Gorzki jest używany do produkcji olejków oraz do celów kosmetycznych.

Jest korzystny ze względu na następujące właściwości:

  1. Pomaga usprawnić pracę narządów przewodu pokarmowego. Przyda się szczególnie osobom cierpiącym na dysbiozę, gdyż pomaga przywrócić korzystną mikroflorę jelitową.
  2. Pomaga usunąć piasek z pęcherza i nerek.
  3. To dość dobry środek żółciopędny.
  4. Pomaga radzić sobie z bezsennością i poprawia ogólny wygląd ciała.
  5. Poprawia potencję.
  6. Picie migdałów może pomóc radzić sobie z kacem.

Nadmierne spożycie orzechów może powodować problemy, takie jak:

  • miejscowe reakcje alergiczne;
  • nudności;
  • wymioty;
  • zaburzone trawienie.

Również ze względu na wysoką kaloryczność zaleca się stosować go z umiarem podczas diet oraz przy problemach z nadwagą.

Gorzkie migdały: użyteczne właściwości i przeciwwskazania

Gorzkie migdały zawierają wszystkie te same dobroczynne substancje, co słodkie migdały, ale wysoka zawartość amigdaliny uniemożliwia jej spożycie. Z drugiej strony te dobroczynne właściwości wykorzystuje się w kosmetologii i medycynie. Podczas obróbki cieplnej lub w procesie pozyskiwania olejku migdałowego amigdalina ulega prawie całkowitemu zniszczeniu. Co sprawia, że ​​takie produkty są bezpieczne i zdrowe dla ludzi. Ale i tak nie możesz ich zjeść.

Przydatne właściwości gorzkich migdałów:

  • pomaga poprawić wzrok;
  • może działać jako środek przeciwbólowy i lek na przeziębienie;
  • pomaga zwalczać robaki;
  • służy do przywracania funkcji dróg oddechowych;
  • może być nawet stosowany jako środek zapobiegający rakowi.

W jakiej formie lepiej jeść migdały

Surowe migdały: jak dobrze zjeść

Surowe owoce zawierają wszystkie witaminy, kwasy tłuszczowe i inne przydatne składniki w nienaruszonym, nieskazitelnym stanie. Jeśli mówimy o słodkich migdałach, to można je bezpiecznie jeść na surowo. Jeśli mówimy o gorzkiej formie, jedzenie jej na surowo może prowadzić do tragicznych konsekwencji. Zwróć uwagę na rodzaj spożywanych migdałów.

Korzyści i szkody suszonych migdałów

Suszone migdały są nieco trudniejsze do strawienia niż migdały prażone lub surowe. Ale ogólnie ma te same właściwości i przydatne składniki. Poza tym dobrze się trzyma.

Korzyści i szkody związane z prażonymi migdałami

Obróbka cieplna zmniejsza zawartość witaminy E i niektórych innych składników odżywczych. Ale jednocześnie zawartość amigdaliny jest znacznie zmniejszona. Liczy się również sam proces smażenia. Jeśli podczas obróbki cieplnej dodałeś olej roślinny lub miód, zawartość kalorii takiej potrawy znacznie wzrośnie. Dlatego co więcej w smażonych migdałach – dobre czy złe, Ty decydujesz.

Korzyści i szkody wynikające z oleju migdałowego

Olejek migdałowy wytwarzany jest z gorzkich i słodkich odmian tych orzechów. Posiada wszystkie dobroczynne właściwości owoców. Jest używany zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie. W szczególności pomaga złagodzić kołatanie serca. Aby to zrobić, musisz wziąć 7 kropli oleju, najpierw wrzucając na kawałek cukru trzy razy dziennie.

Olejek pomaga pozbyć się odleżyn i wzrostu piersi. Konieczne jest smarowanie problematycznych obszarów co najmniej dwa razy dziennie. Lekko rozgrzany olejek można wkroplić do uszu w przypadku ostrego bólu, hałasu w uszach i głowie, stwardnienia siarki. Zabieg przeprowadza się 2-3 razy dziennie, zaszczepiając kilka kropli i zamykając kanał słuchowy bawełną. Ten olej jest używany jako baza tłuszczowa do produkcji różnych maści.

Korzyści i szkody mleka migdałowego

Mleko migdałowe jest substytutem mleka krowiego w surowych praktykach żywieniowych. Jest przygotowywany z orzechów zmiażdżonych na pastę i wody. Dlatego ma wszystkie dobroczynne właściwości surowych orzechów, ale jest znacznie lepiej wchłaniany. Dlatego zaleca się stosowanie mleka orzechowego w przypadku problemów z przewodem pokarmowym. W przeciwieństwie do mleka zwierzęcego nie zawiera laktozy i dlatego nie powoduje wzdęć. Stosuje się go również przy zgadze, biegunkach i procesach zapalnych w przewodzie pokarmowym.

Jak jeść migdały podczas diety

Ze względu na wysoką zawartość kalorii migdały należy spożywać z umiarem. Jest dość pożywna i szybko się syci. Jednocześnie orzech zawiera bardzo mało cukru. Kilka owoców wystarczy, aby poczuć lekkie uczucie sytości, ale jednocześnie nie przeciążać organizmu nadmiarem białek, tłuszczów i cukrów.

Jaki jest pożytek z migdałów, skąd pochodzą migdały i jakie są migdały, portal poprawnie powie.

Zastosowanie orzechów w kosmetologii

Czy migdały są przydatne do celów kosmetycznych? Niewątpliwie. Przyjrzyjmy się kilku prostym przepisom na kosmetyki z migdałami.

Pianka do prania

Obierz jądra, zmiażdż je i zalej wodą. Na 10 g orzechów weź 100 ml wody. Pozostaw tę mieszaninę na 1–1,5 dnia. Drobno zetrzyj mydło dziecięce lub specjalną bazę mydlaną, dodaj do zaparzonych migdałów i rozpuść w kąpieli wodnej. Wlej do wygodnego dla Ciebie pojemnika i używaj do mycia.

Zarośla

Odmładzający peeling przygotowuje się z 3 łyżek mielonych migdałów (można połączyć z twardą skorupką), 2 łyżek miodu, soku z ¼ pomarańczy i liści mięty. Wszystkie składniki miesza się i wmasowuje w twarz. Po 1-2 minutach masażu delikatnie spłucz ciepłą wodą.

Maska na ciało

Ta maska ​​pomaga poprawić efekt diety, ponieważ tonizuje i odżywia skórę. Do jej przygotowania potrzebna będzie kawa mielona, ​​½ łyżeczki cynamonu, 4-5 łyżek oleju migdałowego. Możesz pić kawę podczas snu, o ile nie zawiera ona cukru. Powstałą mieszaninę nałóż na ciało ruchami masującymi i spłucz po 20 minutach.

Reakcje alergiczne

Reakcja alergiczna na migdały występuje, gdy dana osoba ma indywidualną nietolerancję na którykolwiek składnik. Możesz również doświadczyć reakcji z nadmiernym spożyciem orzechów. W przypadku umiarkowanego spożycia nie powinny wystąpić żadne reakcje.

Ile kosztują migdały

Surowe migdały są dość sezonowe. Najlepiej kupować go od połowy lata. Zaleca się zamawiać u dostawców hurtowych. Przeciętny orzech surowy lub prażony to 80 rubli za 100 g. Migdały hurtowe za 1 kg – 400-600 rubli.

Średni koszt oleju migdałowego to 100 rubli za 100 ml. Można go kupić w aptekach lub specjalistycznych drogeriach.

Teraz już wiesz, do czego służą migdały, jakie są dobroczynne właściwości i przeciwwskazania migdałów oraz dlaczego nie możesz jeść dużo migdałów. Ale nie zapominaj, że jest to niezwykle przydatny orzech pod każdym względem i wystarczy spróbować wprowadzić go do swojej diety.

Aleksandra
Edytor serwisu